לא מספיק מאובטח: יהודים נפצעו מאבנים בדרכם לכותל

בנצי לייזרוביץ No Comments on לא מספיק מאובטח: יהודים נפצעו מאבנים בדרכם לכותל

מתפרעים ערבים יידו אבנים לעבר שלושה אוטובוסים של אגד שעשו דרכם לכותל, סמוך לשער האריות בירושלים. נזק נגרם לאוטובוסים וחלק מחלונותיהם נופצו. חמישה נוסעים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שערי צדק | ביקורת קשה על המשטרה

מתפללים בכותל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר התקבל במשטרה דיווח על ידויי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה. כתוצאה מידויי האבנים, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מנוסעי אוטובוס באורח קל שקיבלו טיפול רפואי.

השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו עד כה שני חשודים בחשד לידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים. מדוברות המשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי סדר ופורעי חוק ולשמור על שלום הציבור וביטחונו".

מדוברות מד"א נמסר: בשעה 07:26 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על יידוי אבנים בסמוך לכותל המערבי בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק 5 פצועים במצב קל.

פראמדיק מד"א פנחס מאיר סיפר: "חברנו לפצועים בשער האשפות כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות מיידוי האבנים וחלקם גם משברי זכוכיות של חלונות האוטובוס. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים."

בקרב משתמשי התחבורה הציבורית בדרך לכותל המערבי מובעת ביקורת קשה על הכאוס הזה, שהמשטרה שלא מאבטחת מספיק את נתיב הנסיעה של קווי הכותל ובשל כך ההגעה לכותל רק עד ממילא ומשם מאות צועדים רגלית, זקנים וילדים.

לא ברורה הסיבה מדוע לא מכניסים את האוטובוסים מכיוון בריכת הסולטן בדרך לשער יפו כמו שנהגו בשנים האחרונות – בוודאי בתקופה זו של פיגועים והתפרעויות. תקופת הרמדאן המתוחה גם ככה.

בתוך כך, כוחות משטרה נכנסו גם הבוקר לרחבת הר הבית לאחר שגילו, כי מאות צעירים ערבים החלו לאסוף אבנים ברחבה, בניסיון להפר את הסדר, ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

הכוחות שנמצאים במקום, פועלים להרחקתם, במטרה לאפשר את הביקורים במקום כסדרם. ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה תמשיך לפעול נגד פורעי חוק, מתפרעים ומפרי סדר, לשמירת שלום הציבור וביטחונו. בתוך כך, הבוקר דווח, כי שוחררו רוב העצורים, שנעצרו בהפרות הסדר ביום שישי, בהר הבית. קרוב לשישים מתוכם, קיבלו הרחקה מהמקום.

בעקבות הפגיעות באוטובוסים נמסר מהמשטרה כי בתיאום עם אגד יוחלפו המפרקיות לאוטובוסים קצרים כדי להסיט את התנועה דרך הכלבייה בניגוד לתנועה עד הכותל. המפרקיות הארוכות לא יכולות לנסוע בדרך העופל בניגוד לתנועה משום שהן לא יכולות להסתובב שם.

ראש מטה מחאת הקו האדום, יואל שילה מתייחס לידויי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה ואומר: "האירועים בירושלים הבוקר, בהמשך לאירועים בערב החג בהר הבית ממחישים את גודל המחדל של הממשלה שלא מסוגלת להילחם בטרור. מי שמבטל את הסגר על ערביי יו"ש בחול המועד, בתקופה מתוחה כזו, בשביל "להקל" מקבל אירועים אלימים בתוך ירושלים" אומר שילה.



0 תגובות